Українська команда дослідників транспортної інфраструктури опублікувала підсумки оновлень тролейбусних систем України за 2021 рік

0
677
Статистика оновлень за 2009-2021 роки

Українська команда дослідників транспортної інфраструктури опублікувала підсумки оновлень тролейбусних систем України за 2021 рік

Статистика оновлень за 2009-2021 роки

За даними групи AllTransUA, 2021 рік не відзначився рекордним масштабом оновлень українських тролейбусних депо у порівнянні з минулими роками. Так, підприємства електротранспорту сумарно отримали у 2021 році 170 тролейбусів проти 337 за 2020 рік. Дослідники стверджують, що причиною такого спаду є завершення поставок за 2020 рік, а нові надходження тролейбусів до Херсона та Миколаєва почалися лише наприкінці 2021 року, а також завершення першої хвилі програм кредитування.

Лідером серед українських міст за масштабами оновлення рухомого складу тролейбусних депо є Харків – окрім тролейбусів Богдан Т701 (за кредитною програмою МФО), були також замовлені у лізинг тролейбуси PTS-12 (виробник ТОВ «Політехносервіс», м.Бровари) на агрегатній базі білоруських машинокомплектів тролейбуса МАЗ-203Т у загальній кількості 59 машин.

Кількість нових машин в тролейбусних депо в залежності від форми фінансування закупівель

Щодо структури фінансування, дослідники зазначають про лідируючу позицію замовлень за рахунок програм МФО – 68% всіх замовлень. Лізингові замовлення займають 22% загального обсягу, та у 2021 році використовувалися лише у Харкові.

Закупівлі за рахунок платників податків (бюджетні кошти) складають всього 9% обсягу – до них можна віднести Чернігів (тролейбуси місцевого виробництва Еталон Т12110) та Вінниці (PTS-12 з дозбиранням на потужностях КП «Вінницька транспортна компанія»). Окрім цього, вперше було застосовано фінансування оновлення рухомого складу за рахунок державного бюджету – таким чином, м. Сєвєродонецьк отримало тролейбуси типу Дніпро-Т203 ( на базі машинокомлектів МАЗ-203Т) з автономним ходом у кількості 3 одиниць.

Поширеність моделей тролейбусів в Україні.

Тролейбуси, виготовлені на базі білоруських машинокомплектів та комплектуючих продовжують домінувати. 54% ринку нових українських тролейбусів займають саме тролейбуси типу Дніпро-Т203, PTS-12 (на базі МАЗ-203Т); АКСМ-321(00D) – виробництво підприємства «БКМ-Україна», м. Луцьк (на базі комплектуючих білоруського підприємства «BKM-Holding» (Білорусь).

Тролейбуси виробництва концерну «Богдан Моторс» (Богдан Т701,Т901) були випущені у кількості 71 машини – на рівні 2020 року, займаючи при цьому 43% українського ринку.

Водночас, український ринок вживаного електротранспорту продовжує перебувати у стані стагнації – 3 тролейбуси отримав Тернопіль (чеські тролейбуси Škoda 24Tr з міста Маріянські Лазні, Чехія).

Доля кожного з виробників тролейбусів на українському ринку.

В статистиці дослідників також не враховані ті машини, які були доставлені на підприємства електротранспорту, проте не були поставлені на баланс цих підприємств – це один Vah Hool AG 300T в Запоріжжі та кілька Volvo V7000AT в Івано-Франківську.

Окуповані українські території оновлень рухомого складу тролейбусних депо за рахунок нових тролейбусів, або вживаних не отримували.

За матеріалом порталу AllTransUA.com.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я